Informatie


Openingstijden

Created with Sketch.

Maandag tot en met vrijdag van 8:30 uur tot 17:00 uur. 

Contact

Created with Sketch.

Binnen de openingstijden zijn wij telefonisch bereikbaar op 0592-272255
Voor vragen kunt u ook e-mailen en appen of laat een bericht achter via de site of onze facebookpagina.
Online een afspraak plannen: klik hier
Spoed buiten openingstijden? Bel dan ook met de praktijk, op ons antwoordapparaat staat wat u moet doen om de dienstdoende tandarts te bereiken. 

Spoed

Created with Sketch.

De praktijk is aangesloten bij een dienstkring. Bij spoed buiten openingstijden nemen de praktijken om beurten voor elkaar waar. Op ons antwoordapparaat staat wat u moet doen om de dienstdoende tandarts te bereiken. 

  • Tandartsenpraktijk Annen - Spijkerboorsdijk 1A, 9468 CG Annen                    0592-272255
  • Tandartspraktijk H. Jorna - Markestraat 3A, 9481 BH Vries                              0592-541522 
  • Tandheelkundig Centrum De Kazerne - Annerweg 30/B, 9471 KV Zuidlaren 050-4094268 
  • Mondzorg Zuidlaren - Ludinge 12, 9471 JD Zuidlaren                                        050-4091441
  • Mondzorgpraktijk Norg - Oosteind 6, 9331 AH Norg                                          0592-670101 
  • Tandartspraktijk J.W. Venema - Kruisakkers 40 b, 9468 BJ Annen                 0592-273553 
  • Tandartspraktijk M. Venema - Groningerstraat 15, 9471 AP Zuidlaren           050-4092085 
  • Tandartspraktijk Wemes - Hoofdweg 240A, 9421 VG Bovensmilde                0592-612366
  • Drentsche AA Tandheelkunde - Esweg 3, 9467PJ Anloo                                   0592-421385

Tarieven en betaling

Created with Sketch.

De tarieven worden vastgesteld door de NZA en kunt u vinden op de website van allesoverhetgebit.nl.
Voor sommige behandelingen kunnen techniekkosten worden gerekend. Daarom geven wij vooraf een begroting mee en bespreken we de verschillende opties, materialen en bijbehorende kosten uitvoerig voordat de gekozen behandeling gestart wordt.
Wij declareren de factuur bij uw zorgverzekering voor een eventuele vergoeding. Voor het eventuele restbedrag ontvangt u rechtstreeks de factuur van ons. 

Moet u de afspraak afzeggen? Doet u dit dan uiterlijk 24 uur van tevoren. Heeft u een afspraak op een maandag of na een feestdag, zorgt u er dan voor dat de afspraak minimaal 1 werkdag van tevoren is afgezegd. Dan hebben wij nog tijd om de voor u gereserveerde tijd aan een andere patiënt aan te bieden en worden er bij u geen kosten in rekening gebracht. 
Conform landelijke richtlijnen brengen wij voor een niet nagekomen afspraak de kosten in rekening (declaratiecode is C90: "Niet nagekomen afspraak"). Deze kosten kunnen oplopen tot de volledige kosten van de behandeling die niet tijdig is afgezegd en vallen niet onder de dekking van de (aanvullende) zorgverzekering. Deze zult u dus zelf moeten betalen. 

Behandelingen

Created with Sketch.

Alle voorkomende behandelingen worden bij ons in de praktijk uitgevoerd zoals: controles, gebitsreinigingen, vullingen, kronen, bruggen en facings.

Daarnaast hebben we ook een aantal extra mogelijkheden binnen onze praktijk:

  • Bleken met de ZOOM! Methode
  • Afdrukken maken met de intra-orale scanner
  • Orthodontie met een “onzichtbare” beugel
  • Elektrisch leren poetsen met Sparkly


Kijk op de site van allesoverhetgebit.nl voor meer informatie over de verschillende behandelingen of vraag ons naar de mogelijkheden.

Partners

Created with Sketch.

We werken samen met de volgende partners:

Tandtechniek: GTL, Beekman en Elysee

Kaakchirurgie: MAKZ mondzorg, Wilhelmina Ziekenhuis Assen, Universitair Medisch Centrum Groningen, Martini Ziekenhuis

Orthodontie: Ortho Haren, Verstraaten en Hoogeveen, Groningerhof

Overige specialisten: deParodontoloog in Groningen, Parogroningen, Endogroningen

Voor orthodontie is er meestal geen verwijzing nodig, inschrijven kan rechtstreeks op de site van de orthodontist.

Klachten

Created with Sketch.

We vinden het belangrijk dat u tevreden bent over onze zorg. Toch kan het voorkomen dat u vindt dat u verkeerd of onzorgvuldig bent geïnformeerd of behandeld. Het is belangrijk dat u iets met die onvrede doet. U kunt daarom het beste de volgende stappen ondernemen:

1. Praat met uw zorgverlener, vraag om een verhelderend gesprek. Meestal lost dit al veel op. U kunt aangeven waarover u ontevreden bent. De zorgverlener kan nog eens uitleggen waarom hij of zij iets op een bepaalde manier heeft gedaan. Bovendien is het voor de zorgverlener belangrijk om te weten dat u een probleem heeft. U kunt dan samen afspraken maken over een oplossing.

2. Stuur uw vraag of opmerking naar het Tandheelkundig Informatie Punt (TIP).


3. Als er geen andere oplossing is, dien dan een klacht in bij de Klachtenregeling waarbij uw tandarts is aangesloten: https://www.knmt.nl/voor-patienten/ik-ben-ontevreden-wat-nu